Tokyo'dan Sample Lab yani numune laboratuvarı...Tokyo'da Iceberg Binasında açılan Sample Lab, tüketicileri sample'ları (numune) ve yeni ürünleri test etmek için davet ediyor. Açıldığı ilk gün yüzden fazla kişi kapıda kuyruk oluştururken, Sample Lab 300 Japon Yeni kayıt parası ve yıllık 1000 Japon Yeni aidatla üyelikleri kabul etmeye başladı. Üye olabilmek için 15 yaşını doldurmuş olmak gerekli ve Sample Lab'ten içeri girebilmek için cep telefonunuzdaki kodu göstermeniz yeterli. Daha önce de Japon Sampling Salonlarına rastlamıştık ama bu salonlar genellikle sadece kozmetik üstüne odaklanmıştı. Sample Lab ise, barbekü sosundan egzersiz aletine kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip. Herşeyi denemenin yanısıra, eğer hoşunuza giden ürünler olursa alabiliyorsunuz. Ancak her gelişinizde en fazla 5 ürünle Sample Lab'ten ayrılabilirsiniz. Bence pazarlamacılar için bir cennet olarak nitelendirilebilir. A'dan Z'ye piyasaya ne çıkıyorsa, aynı mekanda bunları tadabilir, kullanabilir ve görebilirsiniz. Sokaklarda yada alışveriş merkezlerinde hedef kitleyi yakalamayan ve baştan savma yapılan sampling çalışmaları yerine numuneleri ve yeni ürünleri ilk kez denemek için istekli kişilere ulaşmak daha mantıklı geliyor. Aynı zamanda yapılan anket çalışmalarıyla, kısa zamanda ürünler hakkında bir feedback'e de sahip olmuş oluyorsunuz. Bu konsepti oluşturan ve tryvertising'i daha ileriye taşıyan pazarlama ajansı Mel Posunetto'yu başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Daha fazlası için http://www.samplelab.jp/ 'ye ve Springwise'a göz atabilirsin.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder