

Eskiden sakız denince akla gelen şey: çocuklar ve ''tipitip''ti. Şimdilerde ise, çocukların dışında bir kitle de sakıza yöneldi. Öyle bir tüketici kitlesi meydana geldi ki, neredeyse her gün yeni bir sakız çeşidi yada yeni bir sakız ambalajı çıkıyor. Bundan on sene evvel ''bi tane tipitip'' alırdık, olay biterdi, sakız ihtiyacımızı ''tek'' sakızla karşılamak mümkün olurdu. Ama şimdi bir markette, tek başına bir sakız görmek mümkün değil, çünkü bütün markaların sakızları koloniler halinde dolasıyor:) İlk önce küçük kutularda karşımıza çıktılar daha sonra metal kutulara şimdilerde ise çeyiz sandığı gibi küp şişelere taşındılar. Zaten artık sakız değil kutularını satın alıyoruz. Çünkü herkes beğendiği kutuyu, ambalajı alıyor ve aklımızda tadı değil, kutusu kalıyor. Genç bir nüfusa sahip olan Türkiye'de zaten hazır bir kitle bulunuyor ve sakız pazarı da giderek büyüyor. Sakız üreticileri her gün sundukları yeniliklerle ve ambalajlarla bu tüketici kitleyi artırmayı hedefliyor. (zaten arttırıyorlar) Ama ben Tipitip'ten de bir atak bekliyorum. Hemen hemen hepimiz çocukluğumuzda mutlaka Tipitip çiğnemişizdir, eğer Tipitip te bir küp şişesine yada metal bir kutuya girerse, onun da başarılı olacağına inanıyorum.

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder